Οι μαθητές του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας «παίζουν και μαθαίνουν μαθηματικά»

Μαθηματικά, πιθανότητες και ευρωπαϊκές συνεργασίες από το 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Την Τρίτη, 13 Φεβρουαρίου 2018 πραγματοποιήθηκε στο 2ο Γυμνάσιο Χαλκίδας μαθηματική τηλεδιάσκεψη μεταξύ μαθητών και μαθητριών του Μαθηματικού Γυμνασίου Grösslingová της Μπρατισλάβα και του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας. Οι μαθητές και μαθήτριες των δύο σχολείων συμφώνησαν να δείξουν πώς αντιλαμβάνονται μια διδασκαλία στο μάθημα των μαθηματικών παίζοντας με χιούμορ, διασκεδάζοντας και ανοίγοντας τους ορίζοντές τους σε συνεργασίες με σχολεία Ευρωπαϊκών χωρών. Την οργάνωση και τον συντονισμό της τηλεδιάσκεψης είχε η Διευθύντρια του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας, κ. Πίσχινα Αικατερίνη. Οι μαθηματικοί του 2ου Γυμνασίου Χαλκίδας κ. Αλεξίου Ιωάννης, κ. Παπαμανώλης Ανδρέας και κα Τσομώκου Χριστίνα απόλαυσαν ως εξωτερικοί παρατηρητές το μάθημα μαθηματικών των δύο συνεργαζόμενων σχολείων. Το μάθημα έγινε στην Αγγλική γλώσσα και η καθηγήτρια των Αγγλικών κ. Καταροπούλου Ευφροσύνη ήταν παρούσα για τυχόν βοήθεια που τελικά δεν χρειάστηκε. Τα παιδιά κατόρθωσαν να εκτυλίξουν με πολύ χαρούμενο τρόπο τη μαγεία των μαθηματικών, να διασκεδάσουν, να γελάσουν και… φυσικά να δουν με άλλο μάτι τα μαθηματικά.

Τα δύο σχολεία συνεργάζονται ως εταίροι εδώ και τέσσερα χρόνια σε Ευρωπαϊκά προγράμματα Comenius (2011-2013) και Erasmus+ (2016-2019) και έχουν αναπτύξει οικειότητα μεταξύ τους. Αντιπροσωπεία μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών πρόκειται να επισκεφθεί τον Απρίλιο το σχολείο Grösslingová στη Μπρατισλάβα στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ που υλοποιούν τα δύο σχολεία με θέμα: «Επαγγελματικός Προσανατολισμός και Σχεδιασμός Ζωής σε μια κινούμενη Πραγματικότητα»

Το θέμα που διαπραγματεύτηκαν τα παιδιά ήταν «Το δίλημμα του Monty». Ο Monty Hall είναι Καναδός παρουσιαστής, που παρουσίαζε το περίφημο τηλεπαιχνίδι Let’s make a deal στο ABC από το 1963 μέχρι το 1977. Το Monty Hall problem έχει ως εξής:

Υπάρχουν τρία κουτιά. Το ένα εξ αυτών κρύβει ένα δώρο. Τα άλλα δύο είναι άδεια. Ο παίκτης (μαθητής του 2ου Γυμνασίου) καλείται να διαλέξει ένα κουτί. Ο μαθητής του Grösslingová τότε ανοίγει ένα από τα άλλα κουτιά και αποκαλύπτει ένα άδειο. Ρωτά τώρα τον παίκτη αν επιμένει στην πρώτη επιλογή ή αν θέλει να αλλάξει. Τι συμφέρει να κάνει ο παίκτης;

Τα παιδιά του 2ου Γυμνασίου έπαιξαν 5 παιχνίδια με τους παραπάνω όρους και κατέληξαν σε αυτό που είναι και μαθηματικά αποδεδειγμένο: Αλλάζοντας την αρχική τους επιλογή έχουν διπλάσιες πιθανότητες να κερδίσουν σε σχέση με την αρχική τους επιλογή.

Η τηλεδιάσκεψη και το μάθημα των μαθηματικών εξ αποστάσεως πραγματοποιηθήκαν με απόλυτη επιτυχία και οι μαθητές/τριες των δύο σχολείων υποσχέθηκαν ότι πολύ σύντομα  θα «ξαναπαίξουν μαθηματικά» κλείνοντας με το  εύστοχο ερώτημα των μαθητών μας:

Τι θα συμβεί σε περίπτωση που τα κουτιά ήταν …. τέσσερα!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*