ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ «ΦΡΙΝΤΑ», ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 8 ΙΟΥΝΙΟΥ, στις 20.45

Την Παρασκευή,  8  Ιουνίου και ώρα 20.45, στην αίθουσα εκδηλώσεων του πολιτιστικού  συλλόγου «Κ. Κανάρης» (απέναντι από την εκκλησία της Παναγίας Παραβουνιώτισσας)  η Κινηματογραφική Λέσχη Ερέτριας  θα προβάλει την  βραβευμένηταινία του 2002 της αμερικανίδας σκηνοθέτιδας  Τζούλι Τέιμορ (Julie Taymor).

 

«Φρίντα»

Frida»)

Η είσοδος είναι ελεύθερη!                                        

 

 

Η ταινία είναι ένα βιογραφικό δράμα που αποτυπώνει την επαγγελματική και προσωπική ζωή σπουδαίας  σουρεαλίστριας Μεξικανής ζωγράφου Φρίντα Κάλο. Μια  διεθνούς φήμης προσωπικότητα που αξίζει να γνωρίσουμε και, μέσα από αυτήν, και τα εκθαμβωτικά χρώματα του Μεξικού! Γιατί η ταινία αναπαράγει με επιτυχία και το ιστορικό πλαίσιο εκείνων των χρόνων

 αλλά και την χρωματική παλέτα των ζωγράφων του. Στηρίχθηκε στο βιβλίο «Φρίντα: Μία Βιογραφία της Φρίντα Κάλο» του Χέιντεν Χερέρα . Η ταινία καλύπτει όλη τη ζωή της Κάλο ξεκινώντας από την ηλικία των 18 ετών, το 1925, όταν η μηχανή στην οποία επέβαινε συγκρούστηκε με ένα τρόλεϊ με οδυνηρά αποτελέσματα για την υγεία της, γεγονός που την οδήγησε στην ζωγραφική ως τρόπο διεξόδου από την μοναξιά που είχε βυθιστεί, έως  και την οριστική καταξίωση της στις γκαλερί της υφηλίου, τη σχέση και τον γάμο της με τον Ντιέγκο Ριβέρα, την παράνομη κι αμφιλεγόμενη σχέση της με τον Λέοντα Τρότσκυ, τους προκλητικούς ερωτικούς δεσμούς με άλλες γυναίκες. Στην ταινία θα συναντήσουμε τον David Siqueiros, αντίζηλο του Rivera, την ιταλίδα φωτογράφο Tina Modotti και τον πολυεκατομμυριούχο Nelson Rockefeller.

Πρωταγωνιστεί η Σάλμα Χάγιεκ ως  Φρίντα Κάλο, απολύτως φυσική στο ρόλο της και ομοιάζουσα πάρα πολύ στην πραγματική Φρίντα Κάλο, και ο Άλφρεντ Μολίνα ως Ντιέγκο Ριβέρα. Η ερμηνεία της Χάγιεκ ξεχώρισε αποσπώντας δικαίως διάφορα βραβεία, αλλά και οι άλλοι ηθοποιοί απέδωσαν πιστά τους ρόλους τους: Αντόνιο ΜπαντέραςΤζέφρεϊ Ρας, Βαλέρια Γκολίνο, Έντουαρντ Νόρτον

Η Σάλμα Χάγιεκ προτάθηκε γα βραβείο Α’ Γυναικείου Ρόλου στα Όσκαρ, στις Χρυσές Σφαίρες, στα BAFTA. Ο  Άλφρεντ Μολίνα προτάθηκε για βραβειο  Καλύτερης Ανδρικής Ερμηνείας σε Δευτεραγωνιστικό Ρόλο στα BAFTA, στις Χρυσές Σφαίρες.

Η μουσική του πολύ καλού Elliot Goldenthal κέρδισε την πρώτη θέση και στα Οσκαρ και στις Χρυσές Σφαίρες

Η ταινία απέσπασε  Όσκαρ καλύτερου makeup .

Η ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΗΣ

Αντιγράφουμε από τη wikipedia:

“Η πρώτη απόπειρα να γίνει ταινία η ζωή της Φρίντα Κάλο ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από τη Νάνσυ Χάρντιν, πρώην επιμελήτρια βιβλίων και νυν executive producer. Όταν κυκλοφόρησε η βιογραφία της Κάλο από τον Χέιντεν Χερέρα, η Χάρντιν θέλησε να κάνει την ταινία ένα επικό love story προσελκύοντας το ενδιαφέρον ηθοποιών όπως της Μέριλ Στριπ και της Τζέσικα Λανγκ αλλά την απόρριψη των κινηματογραφικών στούντιο. Καθώς τα έργα της Κάλο αποκτούσαν όλο και περισσότερο ενδιαφέρον η Μαντόνα και ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο εξέφρασαν ενδιαφέρον να παίξουν σε ταινία με θέμα τη Φρίντα Κάλο.[1]

Την άνοιξη του 1991, ο σκηνοθέτης Λούις Βαλντέζ άρχισε την παραγωγή για λογαριασμό της New Line, με την Λόρα Σαν Τζιάκομο στον πρωταγωνιστικό ρόλο. Υπήρχε όμως διαφωνία για τη Σαν Τζιάκομο καθώς δεν είχε ισπανικές ρίζες και η New Line άφησε το πρότζεκτ που είχε τον τίτλο “Φρίντα και Ντιέγκο”.[1]

Η Σάλμα Χάγιεκ, σχεδόν άγνωστη τότε στην Αμερική, επικοινώνησε με τον Βαλντέζ και του έστειλε να δοκιμαστικό, αλλά της είπε ότι ήταν πολύ νέα για το ρόλο... Το 1993 ο Βαλντέζ είχε αλλάξει τον τίτλο σε “The Two Fridas” με τις Σαν Τζιάκομο και να πρωταγωνιστούν…Ο ρόλος του Ντιέγκο Ριβέρα δόθηκε στον Ραούλ Τζούλια, αλλά ο μετέπειτα θάνατός του καθυστέρησε την παραγωγή. Εν τω μεταξύ η Χάρντιν πρότεινε το πρότζεκτ μαζί με την παραγωγό Λιζ Σπιντ στο τηλεοπτικό κανάλι HBO με την ελπίδα οΜπράιαν Γκίμπσον να το σκηνοθετήσει. Μετά από δυσκολίες που αντιμετώπισαν στο κάστινγκ, και μετά από τέσσερα χρόνια προσπάθειας υλοποίησης του πρότζεκτ, απευθύνθηκαν στην εταιρία Trimark. Η Χάγιεκ που ακόμα ενδιαφερόταν για το ρόλο, τον δέχεται. Το πρότζεκτ για μία ακόμη φορά μένει στην άκρη όταν ο παραγωγός που είχε αναλάβει έφυγε από την Trimark. Η Χάγιεκ τότε πήγε το πρότζεκτ στη Miramax και η εταιρία το αγόρασε από την Trimark. Τον Αύγουστο το 2000 ανακοινώνεται ότι η Τζένιφερ Λόπεζ αναλαμβάνει το ρόλο στην ταινία του Βαλντέζ...  Τελικά όμως η Χάγιεκ με τη Miramax ήταν αυτοί που ξεκίνησαν την παραγωγή της ταινίας, που έφερνε τον τίτλο “Φρίντα”..”

 

 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Αντιγράφουμε την Κριτική από το Cine.gr (Τριτη 3 Δεκεμβρίου 2002)

«Υπαρχει μια κατηγορια ταινιων που λεγεται «ονειρο ζωης» για τους δημιουργους που φερουν το κυριο βαρος της καλλιτεχνικης προσπαθειας. Προσφατα ηταν το Pollock – Πολοκ του Ed Harris, φετος εχουμε το…οδυνηρα αναμενομενο Gangs of New York – Συμμοριες της Νεας Υορκης του Scorsese και τη Frida της…Salma Hayek (Wild Wild WestFrom Dusk till Dawn – Απο το Σουρουπο ως την ΑυγηDesperado) σε σκηνοθεσια της Julie Taymor (Titus – Τιτος Ανδρονικος). Το πως αυτη η ταινια εγινε τελικα πραγματικοτητα θα μπορουσε να ειναι θεμα ενος… Cine – Making of: Οικονομικες δυσκολιες, με τις Madonna – Jennifer Lopez να καραδοκουν για το ρολο και ενα σεναριο που επρεπε να βιογραφησει μια larger than life προσωπικοτητα – μονιμη συντροφο του μεγαλου ζωγραφου Diego Rivera (Alfred Molina) και, χμ, περιστασιακη των Leon Trotsky (Geoffrey Rush) και… Josephine Baker. 

Το τεραστιο ταλεντο της Frida συνοψιζεται στο να απεικονιζει την ψυχικη της διαθεση πανω σε φιγουρες-αυτοπροσωπογραφιες, αντλωντας εμπνευση απο τις ακραιες σε συναισθηματικο κοστος καταστασεις που βιωσε στην πορεια της ζωης της. Άρχισε να ζωγραφιζει εντατικα μετα απο ενα τραγικο ατυχημα με λεωφορειο σε εφηβικη ηλικια που της κοστισε βαρια αναπηρια που ξεπερασε αρχικα αλλα την ακολουθησε αργοτερα μεχρι το τελος. Νεαρη ακομη γνωριζει και παντρευεται τον διασημο ηδη (και απιστευτο λατρη του ποδογυρου) Diego που χαρτογραφει τοσο την γυναικεια, οσο και την καλλιτεχνικη της φυση. Αδιαλλακτοι αριστεροι και οι δυο (ειδικα ο Rivera, κατι που φαινεται κι απο ενα ιστορικο ανεκδοτο που παρακολουθουμε στην ταινια με πρωταγωνιστες τον ιδιο και τονbillionaire Νelson Rockefeller (Edward Norton– συντροφος στη ζωη της Hayek και πισω απο το final draft του σεναριου!) αλλα και απο το γεγονος προσφορας ασυλου στον εξοριστο Trotsky), μα και παγιδευμενοι σε μια σχεση – καταδικη για τη Frida: Χωμενη στη σκια του Diego, μπλεγμενη σε αμφισεξουαλικους ερωτες (που παρεμπιπτοντως φερνουν στο φως τα πλουσια καλλη της χυμωδους μεξικανης ηθοποιου…), αντιδρωντας ουσιαστικα στον (απιστευτο) εξωσυζυγικο… κατα συρροη σεξουαλικο του οιστρο, η Frida αναγνωριζεται καλλιτεχνικα μολις λιγο πριν το τελος (1953), τελειο happy end σε μια επιπονη μα πληρη – μεχρι μυελου των ταλαιπωρημενων της οστεων – ζωη. 

Η Salma Hayek ΕΙΝΑΙ η Frida. Η ερμηνεια της ξεπερνα καθε προσδοκια, και μονο η στενοκεφαλια καποιων ανθρωπων του χωρου θα μπορουσε να της κοστισει μια παλικαρισια υποψηφιοτητα στα επερχομενα oscars

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ

Πρωταγωνιστές: Σάλμα Χάγιεκ, Άλφρεντ Μολίνα, Αντόνιο ΜπαντέραςΤζέφρεϊ Ρας, Βαλέρια Γκολίνο, Έντουαρντ Νόρτον

Σενάριο:  Κλάνσι Σίγκαλ,Νταϊάν Λέικ, Γκρέγκορι Νάβα & Άννα Τόμας
Μουσική Έλιοτ Γκόλντενθαλ

ΓλώσσαΑγγλικά, Ισπανικά. Γαλλικά

Διάρκεια:  123′.

Έγχρωμη ταινία

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*