Λαϊκή Συσπείρωση: Καταψηφίφησαν τον προϋπολογισμό της Περιφέρειας

Για τον ισολογισμό της 31ης Δεκεμβρίου 2015 της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας.

Ο ισολογισμός είναι ένας λογιστικός πίνακας που απεικονίζει τη χρηματοοικονομική κατάσταση του Δήμου σε μια δεδομένη χρονική στιγμή, αποτελούμενος από :

  • Τα μέσα δράσης και τη περιουσία της Περιφέρειας.
  • Τις υποχρεώσεις της Περιφέρειας προς τρίτους
  • Τα ποσά που οι δημότες έδωσαν στην Περιφέρεια,  με την μορφή εισφορών, τελών, ακόμα και αγοράζοντας υπηρεσίες του.

Δεν πρόκειται να αμφισβητήσουμε τους αριθμούς, τον τρόπο που αποτυπώνονται και δεν διευκολύνει την μελέτη τους.

Δεν θα σχολιάσουμε και την έλλειψη μιας ολοκληρωμένης και πολιτικά αιτιολογημένης εισηγητικής έκθεσης που θα βοηθούσε την συζήτηση.

Θα κάνουμε ,όμως, ορισμένες σοβαρές παρατηρήσεις :

  1. Μας παρουσιάζετε τους χρηματο-οικονομικούς δείκτες της Περιφέρειας …. αλλά δεν τους σχολιάζετε πολιτικά. Δεν λέτε τίποτε για την αυτάρκεια της Περιφέρειας και για την αποτελεσματικότητα της, που είναι χαμηλά και που πρέπει να αιτιολογηθούν. Δεν σχολιάζετε την δυνατότητα της να αντιμετωπίζει βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις, που είναι περιορισμένη και παρουσιάζει διακυμάνσεις στην εξέλιξη του χρόνου.
  2. Δεν σχολιάζετε το ύψος των πιστώσεων ( την υποχρηματοδότηση, που συνεχίζεται και εντείνεται )  και το πώς κατανεμήθηκε η ροή τους στην εξέλιξη του χρόνου. Στο πόσο επέδρασε αυτό στην δυνατότητα της περιφέρειας να λύνει προβλήματα. Να κάνει έργα και να προσφέρει υπηρεσίες.
  3. Δεν σχολιάζετε το ύψος των επιχορηγήσεων, που είναι σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα.
  4. Δεν μιλάτε καθόλου για την κατανομή των εξόδων, που δεν καλύπτουν τις λαϊκές ανάγκες. Που δείχνουν πως απλά διαχειρίζεσθε την κατάσταση και την μιζέρια μας, αποδεικνύοντας την αδυναμία της περιφέρειας να προγραμματίσει και να κάνει μεγάλα και χρήσιμα έργα.
  5. Δεν μιλάτε για τα δάνεια που φτάνουν τα 21.000.000 ευρώ.
  6. Δεν μιλάτε για την συμμετοχή της Περιφέρειας σε Α.Ε ( ΑΝΔΕΙΑ, Φθιωτική Αναπτυξιακή, Ευβοϊκή κλπ ) και φυσικά δεν δίνετε την αναγκαία εικόνα για τα αποτελέσματα τους.

Κατά την άποψη μας φαίνεται καθαρά πως συμφωνείτε με την τρέχουσα πολιτική…. Την στηρίζετε και την υλοποιείτε, κάνοντας ότι μπορείτε για να   πείσετε τον λαό πως κάτι γίνεται. Για να δημιουργήσετε αυταπάτες.

Σε αυτή την βάση, εκφράζοντας τις διαφορετικές πολιτικές απόψεις για την διαχείριση της Περιφέρειας……. ΚΑΤΑΨΗΦΙΖΟΥΜΕ τις συγκεκριμένες εισηγήσεις.

 

Για τον Προϋπολογισμό της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, οικονομικού έτους 2018.

Οι αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση επιταχύνθηκαν στην περίοδο της καπιταλιστικής κρίσης και έπαιξαν σημαντικό ρόλο στο πέρασμα της αντιλαϊκής επίθεσης , στην δημοσιονομική πειθαρχία, στην διεύρυνση της αντιλαϊκής φορολόγησης, στην εμπορευματοποίηση υπηρεσιών και αγαθών, στην ανατροπή των εργασιακών σχέσεων και δικαιωμάτων.

Η ΚΕΔΕ και η ΕΝΠΕ που συγκεντρώνουν τα βασικά στελέχη των πολιτικών δυνάμεων διαχείρισης του συστήματος στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση, λειτουργούσαν και  λειτουργούν ως λαγός των αναδιαρθρώσεων.

Προτάσσουν πιο αποφασιστικά την εμπορευματοποίηση κρίσιμων τομέων, την επιχειρηματικότητα και ιδιωτικοποίηση στις λειτουργίες των δήμων και των περιφερειών, τον κατακερματισμό των εργασιακών σχέσεων.

Βασικές επιδιώξεις του νέου κύκλου νέος των αναδιαρθρώσεων  στην τοπική και περιφερειακή διοίκηση είναι :

  • Η παραπέρα μείωση της κρατικής χρηματοδότησης,
  • Η αποκέντρωση νέων κρατικών αρμοδιοτήτων στη τοπική διοίκηση, χωρίς τους αναγκαίους πόρους που απαιτούνται.
  • Η επέκταση της ανταποδοτικότητας σε κάθε δραστηριότητα της και της  ιδιωτικοποίησης σε κάθε πρόσφορο τομέα.
  • Με προκάλυμμα την οικονομική της αυτοτέλεια. να δυναμώσει η φοροεισπρακτική λειτουργία τους, που επιδιώκουν να έχει στενή διασύνδεση με τους κρατικούς φοροεισπρακτικούς μηχανισμούς εντοπισμού και έλεγχου,  ώστε να διασφαλίζεται η είσπραξη τους, συσχετιζόμενη με τις κατασχέσεις.

Αυτά αποτυπώνονται στους δημοσιονομικούς στόχους του νέου Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος 2017-21 για την τοπική διοίκηση.

Σε αυτό, μπαίνουν στόχοι για άνοδο των λεγόμενων “ίδιων εσόδων” καθώς και στόχοι για την συμμετοχή Δήμων και Περιφερειών στο λεγόμενα πλεονάσματα, ενώ ταυτόχρονα καθηλώνεται και παγιώνεται το ύψος της χρηματοδότησης τους στα σημερινά επίπεδα.

Στα πλαίσια αυτού του σχεδιασμού μπαίνουν σε προτεραιότητα η ληστρική εκμετάλλευση από το κεφάλαιο της όποιας ακίνητης περιουσίας υπάρχει σε γη, δάση, παραλίες, αθλητικές, πολιτιστικές υποδομές με ΣΔΙΤ και παραχωρήσεις μακρόχρονης αξιοποίησης.

Οι δυνάμεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ αποκρύπτουν πως συμφωνούν με την κυβέρνηση στα ζητήματα ουσίας αυτών των αναδιαρθρώσεων και επιχειρούν να δείξουν την διαφορετικότητα τους με αντιπαράθεση σε δευτερεύοντα θέματα.

Η περιφέρεια, αλλά και κάθε Δήμος, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, έχουν ξεχωριστό ρολό στο ζήτημα της καπιταλιστικής ανάπτυξης στην περιοχή μας.

Σε αυτό το επίπεδο, πρέπει να εκτιμάμε αντιπαραθέσεις και συμμαχίες που διαμορφώνονται. Την αγαστή συνεργασία του Περιφερειάρχη με κυβερνητικά και περιφερειακά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ και φυσικά την συμπόρευσή τους σε διεργασίες, γύρω από προγράμματα ΕΣΠΑ, αναπτυξιακές ημερίδες με επιμελητήρια, Πανεπιστήμια και κάθε πρόσφορο φορέα ( ΑΝΔΕΙΑ, ΦΘΙΩΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΥΒΟΙΑΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΦΩΚΙΔΑΣ ) , όπου καλούν σε προσκλητήριο για επενδύσεις, με κράχτη την αντιλαϊκή πολιτική.

Σε αυτή την διαδικασία, στελέχη από όλες τις πολιτικές δυνάμεις διαχείρισης του συστήματος και θιασώτες της Ε.Ε επιχειρούν να εμπλέξουν  με την γενική στρατηγική και τις επιδιώξεις του κεφαλαίου μικροεπαγγελματίες και φτωχούς αγρότες, επιδρόντας ευρύτερα σε εργατικό λαϊκό κόσμο, στην νεολαία .

Παίρνουν πρωτοβουλίες ώστε να ζυμώνονται η ιδιωτικοποίηση της δημόσιας γης και περιουσίας, οι αντιδραστικές ανατροπές σε εργασιακές σχέσεις, στην  υγεία, στην πρόνοια και στην παιδεία.

Αξιοποιούν κάθε πρόσφορο μέσον μαζί με  ευρωενωσιακούς θεσμούς και κονδύλια για τον εξαγνισμό της επιχειρηματικότητας, της ανταγωνιστικότητας και της κοινωνικής οικονομίας.

Συχνά ιδεολογήματα, που χρησιμοποιεί, με διάφορους τρόπους, το σύνολο των στελεχών τους στην τοπική διοίκηση είναι  τα ζητήματα :

  • της «εθνικής συνεννόησης»
  • της ενότητας όλων «για να φύγουμε από την κρίση» ,
  • η λεγόμενη παραγωγική ανασυγκρότηση σαν δήθεν εθνικός στόχος ,
  • το ιδεολόγημα της κυβέρνησης περί «δίκαιης ανάπτυξης».

Αυτά ακριβώς τα ζητήματα  αποκαλύπτουμε και εντάσσουμε στην ιδεολογικοπολιτική μας παρέμβαση,  αλλά και στην διαπάλη μας στο κίνημα με κυρίαρχη επιδίωξη την πειστική απάντηση στο ερώτημα « ανάπτυξη, από ποιον και για ποιον ; »

Λέμε ξεκάθαρα…. Το αστικό κράτος και οι θεσμοί του ευθυγραμμίζονται στην ανάγκη να απελευθερωθούν κεφάλαια για την χρηματοδότηση των αναγκών των επιχειρηματικών ομίλων.

Γι’ αυτό όσο μεγαλώνει η φορολεηλασία για τα εργατικά λαϊκά νοικοκυριά,

Γι΄ αυτό οι πόροι που αφαιρούνται απ την χρηματοδότηση των Δήμων και των Περιφερειών θα είναι περισσότεροι .

Γιατί θα κατευθύνονται στις ανάγκες των μεγάλων επιχειρήσεων και των δανειστών και εδώ όλοι τους ταυτίζονται .

Σε αυτή την λογική είναι διαμορφωμένης και ο προϋπολογισμός που προτείνεται στον Περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας.

Βασικά του χαρακτηριστικά του είναι :

  1. Αποδέχεται την συνεχιζόμενη και εντεινόμενη υποχρηματοδότησή  της.
  2. Είναι ισοσκελισμένος και συνεπώς είναι προδιαγραμμένο πως τα έργα που θα κάνει η Περιφέρεια και οι υπηρεσίες που θα προσφέρει θα είναι προσαρμοσμένα στην περιορισμένη χρηματοδότηση. Φαίνεται πως, αν κάτι αλλάξει ή προστεθεί, θα στηρίζεται στην αντίστοιχη αύξηση της συμβολής του λαού, ( ανταποδοτικότητα ).
  3. Περιγράφετε τους στόχους του προϋπολογισμού αποδίδοντας με ακρίβεια τον αυστηρά διαχειριστικό του χαρακτήρα. Χωρίς καμιά πρόβλεψη για μεγάλα έργα υποδομής που θα διευκόλυναν την παραγωγική δραστηριότητα.
  4. Οι επιχορηγήσεις για λειτουργικές δαπάνες παραμένουν οι ίδιες και συνεπώς δεν προβλέπεται καμιά δυνατότητα βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών από πλευράς των υπηρεσιών της Περιφέρειας. Το κύριο ενδιαφέρον σας φαίνεται να στρέφεται στην συντήρηση των δρόμων και σε μελέτες που καλλιεργούν μόνο αυταπάτες.
  5. Οι επιχορηγήσεις για την πραγματοποίηση επενδύσεων για το 2017 παρουσίασαν σοβαρή απόκλιση και ήταν σοβαρά λιγότερες των προβλεπομένων. Παρόλα αυτά προϋπολογίζουμε για το 2018  παραπάνω από όσα πήραμε πέρσι, παρότι ξέρουμε πως η αξιοπιστία της κυβέρνησης είναι μηδαμινή.
  6. Αντίστοιχα συμβαίνει και με τις λοιπές επιχορηγήσεις για έργα και υπηρεσίες, που το 2017 πήραμε πολύ λιγότερα των προϋπολογισμένων. Για το 2018 μπαίνει ένα ποσόν που αμφιβάλουμε αν τελικά δοθεί.
  7. Ελάχιστα είναι τα κονδύλια για κοινωνική προστασία και στήριξη, που είναι απόλυτα αναγκαία στα φτωχά λαϊκά στρώματα που δοκιμάζονται καθημερινά. Είναι φανερό πως έχετε το βλέμμα σας στραμμένο μόνο σε παρεμπίπτοντα προγράμματα της Ε.Ε για αντιμετώπιση της ακραίος φτώχειας, που και αυτά φτάνουν με το σταγονόμετρο.
  8.  Στο σκέλος των εξόδων….. δεν προβλέπονται προσλήψεις προσωπικού ούτε οποιαδήποτε αύξηση αποδοχών στους εργαζόμενους….. Δεν προβλέπεται διάθεση σημαντικών πόρων για αντιπλημμυρικά έργα και αντισεισμική προστασία…. Για έργα υποδομής στην περιφέρεια του Δήμου…. Για αναπλάσεις σε περιοχές του κέντρου της πόλης ή σε εκείνες που η πυκνότητα του πληθυσμού είναι ιδιαίτερα αυξημένη…… Δεν προβλέπονται όσα στραγγιστικά και αρδευτικά έργα χρειάζονται…..

Με αυτές τις παρατηρήσεις και με δεδομένη την πολιτική λογική, που εκφράσαμε εισαγωγικά… εκτιμούμε πως ο προϋπολογισμός που προτείνετε :

ΔΕΝ ΛΥΝΕΙ ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΟΥΤΕ ΙΚΑΝΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΤΗΣ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ…. ΕΧΕΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ…..ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΕΙ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ…. ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΤΑΓΕΣ ΤΗΣ ΕΕ.

Η αντίληψη του ΚΚΕ και των δυνάμεων που συσπειρώνονται στα ψηφοδέλτια της Λαϊκής Συσπείρωσης για τις δομές διοίκησης και διεύθυνσης σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο, έχει θεμέλιό της την κοινωνική ιδιοκτησία στα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής, τον κεντρικό σχεδιασμό της παραγωγής με κίνητρο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών.

Στηρίζεται στην εργατική συμμετοχή και τον λαϊκό έλεγχο από τα κάτω προς τα πάνω, που διαρθρώνεται πρώτα από όλα σε επίπεδο παραγωγικής μονάδας και κοινωνικής υπηρεσίας.

Πάνω σε αυτή τη βάση μπορεί μόνο να διαμορφώνεται ένα ενιαίο σύγχρονο και δωρεάν κρατικό σύστημα Υγείας, Πρόνοιας, Παιδείας. Να εξασφαλίζεται ο σχεδιασμός ανάπτυξης ανά τομέα και κλάδο, αξιοποιώντας τον φυσικό και παραγωγικό πλούτο της χώρας.

Με αυτή τη γραμμή στεκόμαστε απέναντι στις αντιδραστικές αλλαγές.

Με αυτή την θέση που αφορά τους εργαζόμενους και εκλεγμένους σε τοπική και περιφερειακή διοίκηση, επιδιώκουμε την οργάνωση της πάλης, τη διεκδίκηση, την εναντίωση σε κυβέρνηση και τοπικές αρχές που στηρίζουν τις αντιδραστικές ανατροπές.

Καμιά ανάπτυξη για το λαό δεν μπορεί να εξασφαλιστεί σε τοπικό και περιφερικό επίπεδο αν η κεντρική πολιτική είναι στα χεριά και στην εξουσία της αστικής τάξης και των κόμματων της.

  • Απαιτούμε δραστική αύξηση των κρατικών δαπανών από τον Προϋπολογισμό για κοινωνική πολιτική και για ενίσχυση της λαϊκής οικογένειας,
  • Αντιτασσόμαστε στη μεταφορά αρμοδιοτήτων που πρέπει να είναι στην ευθύνη του κεντρικού κράτους στην Τοπική και Περιφερειακή Διοίκηση, γιατί αυτό σημαίνει τελικά μεταφορά του κόστους στις πλάτες του λαού.
  • Να καταργηθεί κάθε είδους τοπική φορολογία, κάθε έμμεση φορολογία.
  • Εντείνουμε τον αγώνα για αποκλειστικά Δημόσιο Δωρεάν Συστήματος στους βασικούς Κοινωνικούς Τομείς της υγείας- Πρόνοιας και Παιδείας με πλήρη χρηματοδότηση από το κράτος.
  • Μόνιμη σταθερή δουλειά με πλήρη δικαιώματα για όλους τους εργαζόμενους. Μονιμοποίηση όλων των Συμβασιούχων και των εργαζομένων στα προγράμματα.
  • Διεκδικούμε σχεδιασμό και υλοποίηση σε Κεντρικό, Περιφερειακό και Τοπικό επίπεδο, υποδομών και μηχανισμών δημόσιας προστασίας από πλημμύρες- πυρκαγιές-σεισμούς- άλλες καταστροφές- από καιρικά φαινόμενα- ρύπανση και μόλυνση του νερού και του αέρα.
  • Παλεύουμε για να ανατραπεί το νομοθετικό πλαίσιο που καθιστά τους Δήμους και τις Περιφέρειες πεδίο επιχειρηματικής δραστηριότητας και φοροεισπρακτικού μηχανισμού.

Η Λαϊκή Συσπείρωση ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ τον προϋπολογισμό.

 

ΓΙΑ ΤΟΥΣ  ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΙΕΚ

Η περιφερειακή σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Σοφία Ντούρου μετά από συνάντηση με το Δ.Σ. του Συλλόγου σπουδαστών του Δημόσιου ΙΕΚ Χαλκίδας έκανε παρέμβαση στον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Εύβοιας κ. Σπανό, με την παρουσία και των ίδιων των σπουδαστών όπου τέθηκαν  σε συζήτηση τα προβλήματά τους και η δυνατότητα παρέμβασης της περιφέρειας στο πρόβλημα της μεταφοράς τους.

Στη συνέχεια η Λαϊκή Συσπείρωση κατέθεσε ψήφισμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

Οι σπουδαστές των ΙΕΚ είναι νέοι, κύρια λαϊκών οικογενειών που δίνουν καθημερινό αγώνα με τα προβλήματα στο σπίτι, με την ανεργία, την απληρωσιά των γονιών, παλεύουν για να μάθουμε μια τέχνη, να σπουδάσουν μια ειδικότητα. Θέλουν ένα εφόδιο που θα τους βοηθήσει να βρουν μια δουλειά. Πολλοί από αυτούς  χρειάζονται την πιστοποίηση για να αναλάβουν την οικογενειακή επιχείρηση, που οι γονείς  αγκομαχούν να την κρατήσουν.

Όμως για μια ακόμη χρονιά  βρίσκονται αντιμέτωποι με πολλά προβλήματα και εμπόδια που όλο αυξάνονται λόγω των ελλείψεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό, σε υποδομές και εξοπλισμό, με αποτέλεσμα την περαιτέρω επιδείνωση των σπουδών τους και της ζωής τους. Επίσης σε κανένα σπουδαστή, ακόμα και σε αυτούς που ορίζει ο ίδιος ο νόμος, δεν δίνεται πάσο για την φθηνότερη πρόσβαση στα ΜΜΜ. Πέρα όμως των ανωτέρω, έρχεται να προστεθεί ένα επιπλέον γεγονός, η διαγραφή ανέργων σπουδαστών από τα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

Έτσι ενώ υποτίθεται πως το ζήτημα αυτό ρυθμίστηκε με τη σχετική διάταξη του ν. 4430/2016, στην πράξη δεν εγγράφει όλους τους άνεργους σπουδαστές στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ αφού βάζει επιπλέον προϋποθέσεις για την ένταξή τους:

α) να είναι εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων τουλάχιστον ένα τετράμηνο πριν από την υπαγωγή τους στο πρόγραμμα εκπαίδευσης ή επαγγελματικής κατάρτισης. Όταν όλοι οι άνεργοι σπουδαστές πρέπει να έχουν το δικαίωμα να εγγράφονται στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.

β) να δηλώσουν τα στοιχεία του προγράμματος αυτού στον ΟΑΕΔ πριν από την έναρξή του. Την ίδια ώρα που η εγκύκλιος έφτασε στις σχολές μια βδομάδα αφότου άνοιξαν τα δημόσια ΙΕΚ και ενώ υπάρχουν σπουδαστές που ακόμα και τώρα δεν έχουν ενημερωθεί από καμιά αρμόδια αρχή

γ) να έχουν παρέλθει τουλάχιστον δύο ημερολογιακά έτη από το πέρας τυχόν προηγούμενης συμμετοχής σε πρόγραμμα εκπαίδευσης. Γνωρίζοντας όμως ότι χιλιάδες σπουδαστές πηγαινο-έρχονται από τις σχολές μαθητείας και κατάρτισης στην κακοπληρωμένη δουλειά και στην ανεργία.

Αυτή η απαράδεκτη κατάσταση είχε ως αποτέλεσμα δεκάδες νέοι άνεργοι από τα Δημόσια ΙΕΚ όλης της Ελλάδας να διακόψουν την εκπαίδευση τους προκειμένου να μη διαγραφούν από τα μητρώα του ΟΑΕΔ και χάσουν ακόμα και τα λίγα “ψίχουλα” που δικαιούνται. Όπως τη δωρεάν πρόσβαση στα ΜΜΜ, τη συμμετοχή σε σεμινάρια και προγράμματα ευρέσεως εργασίας, τη μοριοδότηση σε θέσεις Δημοσίου (για σπουδαστές σε κάποιες συγκεκριμένες ειδικότητες) κ.α.

Θεωρούμε ότι οι εξελίξεις αυτές δεν είναι τυχαίες, αποτελούν συνέχεια της πολιτικής που θέλει τα ΙΕΚ να δίνουν δεξιότητες με ημερομηνία λήξης, να δημιουργούν εργαζόμενους χωρίς κανένα εργασιακό δικαίωμα, ενώ στην πράξη αξιοποιούνται και για την απόκρυψη της ανεργίας.

Ζητάμε:

  • Να καταργηθεί – τροποποιηθεί η διατύπωση της απόφασης 4430/2016 και να μην διαγράφονται από τα μητρώα του ΟΑΕΔ οι σπουδαστές που φοιτούν σε κάποιο ΙΕΚ και έχουν κάρτα ανεργίας. Να αναγνωρίζεται η ιδιότητα του ανέργου χωρίς όρους και προϋποθέσεις που έχουν να κάνουν με την φοίτηση σε ΙΕΚ.
  • Δωρεάν μεταφορά των σπουδαστών στην σχολή, στους χώρους μαθητείας και πρακτικής. Δεν μπορούν να καλύψουν ούτε το μισό εισιτήριο.
  • Βιβλιάριο υγείας για όλους τους σπουδαστές.
  • Καταβολή επιδόματος σίτισης και στέγασης των σπουδαστών που είναι από άλλες πόλεις.
  • Δωρεάν βιβλία σε όλους τους σπουδαστές. Να σταματήσει εδώ και τώρα το απαράδεκτο δίλλημα που βάζουν στους σπουδαστές να πληρώσουν σημειώσεις σε φωτοτυπίες ή να πάρουν τις σημειώσεις μέσω e-mail και να διαβάσουν από τον υπολογιστή.
  • Όσα είναι απαραίτητα για τη σχολή και την πρακτική να μας παρέχονται δωρεάν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ούτε 1€ από την τσέπη μας για κάλυψη εξοπλισμού.
  • Κτιριακή κάλυψη, αίθουσες ανάλογες του όγκου των σπουδαστών. Εργαστηριακός εξοπλισμός με βάση την ανάπτυξη της τεχνολογίας, τις απαιτήσεις του εκάστοτε μαθήματος.
  • Εξειδικευμένο εκπαιδευτικό προσωπικό, με μόνιμη και σταθερή δουλειά. Δε γίνεται η πλειοψηφία των καθηγητών να είναι ωρομίσθιοι, με μισθούς πείνας και με μπλοκάκι.
  • Να υπάρξει νέα απόφαση, και καθιέρωση υποχρεωτικής σύμβασης για όλους τους σπουδαστές που κάνουν πρακτική που θα προβλέπει την αμοιβή όλων των σπουδαστών των ΙΕΚ με τον βασικό μισθό, με πλήρη ασφαλιστική κάλυψη και ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Πρακτική άσκηση πάνω στην ειδικότητα που σπουδάζουν.
  • Να μην είναι στην ευθύνη των σπουδαστών να βρουν πρακτική, αλλά να γίνεται με βάση την ειδικότητα, με εξασφάλιση εποπτείας από το Υπουργείο και τη σχολή και συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας των σπουδαστών. Ιδιαίτερα στα επαγγέλματα με αυξημένο δίκτυο επικινδυνότητας όπως οι μάγειρες, νοσηλευτές.
  • Κατάργηση Πιστοποίησης. Η μόνη προϋπόθεση για να βρούν δουλειά να είναι η απόκτηση του πτυχίου τους. Μετά το πέρας των δίχρονων σπουδών για να πάρουν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος δίνουν εξετάσεις(πιστοποίηση)την οποία πρέπει να πληρώσουν.
  • Όλοι οι σπουδαστές να δουλεύουν μέχρι 6 ώρες και αποδοχές 8ώρου. Την περίοδο των εξετάσεων άδεια από τη δουλειά με αποδοχές.
  • Ίδια δικαιώματα για τους μετανάστες συναδέλφους τους.
  • Ελεύθερη διεξαγωγή συνδικαλιστικής δράσης. Άδειες για διεξαγωγή γενικών συνελεύσεων ,εκλογών.
  • Δωρεάν πρόσβαση των σπουδαστών σε αθλητικούς χώρους, γυμναστήρια. Απόκτηση αιθουσών πολιτιστικών δραστηριοτήτων μέσα στο ΙΕΚ (αίθουσα εκδηλώσεων, προβολής ταινιών).

  

ΟΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΤΗΣ ΛΑΪΚΗΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗΣ
ΣΟΦΙΑ ΝΤΟΥΡΟΥ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

*
*